Sigma IT utsedd till ”Årets partner/kundsamarbete EMEA” på PimPoint Digital 2020.

Rikard Mäkitalo, Project Manager at Sigma, Rémi Lancry, Senior Data & Innovation Manager at Michelin, and Martin Steffensen, Business Solutions Architect at inRiver.

Den 5-9 oktober gick PIMpoint Digital 2020, världens största PIM-mässa, av stapeln, där Sigma IT lyftes fram dubbelt upp och fick ta emot pris i hård konkurrens. Priset som ”Årets bästa partner/kundsamarbete EMEA” tilldelades för samarbetet mellan Michelin och Sigma i ett projekt där Michelin transformerar sin kundupplevelse med hjälp av inRiver PIM. Sigma IT var även en av höjdpunkterna under ”Exceptional Customer Experience Track” med ett seminarium kring projektet; ”Building a better customer experience for Michelin”.

– Det är mer stor stolthet som vi tar emot denna fina utnämning, säger Fredrik Axell, Business Area Manager Unified Commerce på Sigma IT och fortsätter: Vi har arbetat med inRiver under många år i flera stora kundprojekt och utnämningen som årets bästa kundsamarbetspartner är det bästa man kan tänka sig. Det visar att vi gör stor skillnad för kunden och levererar exakt det som de behöver för att utveckla sin verksamhet och bli mer framgångsrika. Vi är väldigt glada över att få bidra till Michelins framgångar.

Under mässan, som i år var helt digital, höll Sigma IT en av presentationerna i kategorin ”Exceptional Customer Experience Track” där deltagarna fick ta del av erfarenheter från projektet. Rikard Mäkitalo, projektledare på Sigma IT, delade med sig av sina lärdomar tillsammans med Rémi Lancry, Senior Data & Innovation Manager hos Michelin och Martin Steffensen, Business Solutions Architect på inRiver.

– Detta är ett fantastiskt roligt projekt att få leda. Det är högt tempo med många intressanta utmaningar där vi tillsammans med inRiver arbetade fram riktigt bra lösningar för Michelin, säger Rikard Mäkitalo, Projektledare Sigma IT.

Om Sigma Unified Commerce

Unified Commerce är en specialistenhet inom Sigma IT Group och är prisbelönad för sin innovativa, digitala kommunikation. Med en sömlös helhetsupplevelse av varumärken för ögonen arbetar man med e-handelsprojekt och butikshandel inom B2C och B2B på lokal, såväl som global nivå, med målet att leverera optimala ekosystem inom digital handel från marknadens bästa plattformar.

Om affärsenheten PIM

Sigmas affärsenhet PIM är inRivers äldsta partner. Under 14 års tid har de framgångsrikt levererat över 30 projekt. Bland deras kunder märks några av Europas mest välkända företag som ICA, Volvo, Volkswagen, Dustin, Office Depot, Rusta, Jula och Logiq.

Vill du veta mer om Sigmas affärsenhet PIM?

Välkommen att kontakta:
Javier Torres, Business Unit Manager, Unified Commerce, Sigma IT
javier.torres@sigma.se
+46 (0)73 320 73 41

Fredrik Axell, Business Area Manager, Unified Commerce, Sigma IT
fredrik.axell@sigma.se
+46 (0)73 070 01 56