uc-vad-ar-uc-1

UNIFIED COMMERCE – ETT DIGITALT EKOSYSTEM FÖR HANDEL OCH KOMMUNIKATION

Vi har i några år pratat om omnikanal-handel och omnikanal-kommunikation. Nu är tiden mogen att ta ett steg till och låta alla kanaler samverka i en helhet; ett digitalt ekosystem. Vi på Sigma kallar det för Unified Commerce.

Allt i ett gränssnitt

Unified Commerce innebär att låta dina system samverka så att det finns transparens mellan alla kanaler. Alla roller på det säljande företaget ges tillgång till en 360°vy i ett gemensamt gränssnitt som anpassas efter affärsprocesserna. Du kan se samma kundinformation, orderinformation, lagerinformation, produktinformation, priser och erbjudanden i alla kanaler och allt uppdateras i realtid.

Ge dina kunder en helhet

Med en Unified Commerce-lösning kan din verksamhet också arbeta med hyperpersonalisering, så att alla kunderna möts av relevant individanpassad interaktion och information oavsett kanal och kan fortsätta sina undersökningar och köpprocess därifrån den avslutades, oavsett kanal. Det är enkelt att påbörja ett köp i en kanal, fortsätta någon annanstans och avsluta i en tredje kanal.

Så funkar det – White Paper

För dina kunder innebär detta att du motsvarar deras förväntningar. De ser redan idag din verksamhet och alla dina kanaler som en helhet och förväntar sig att de ska kunna interagera och röra sig sömlöst mellan mobil, web, fysisk butik och kundservice. För att du ska kunna möta kundernas förväntningar behöver du riva murarna mellan marknadskanaler, interna system och affärsprocesser. Du behöver en lösning som gör Unified Commerce till en verklighet.

I vårt white paper berättar vi mer om vad vi menar med Unified Commerce och hur det fungerar.

Delarna som utgör Unified Commerce

Det ekosystem som vi kallar för Unified Commerce består av olika komponenter och system som vi knyter ihop till en helhet. Läs mer om hur vi på Sigma arbetar med delarna:

Affärssystem (ERP)
E-handel, e-handelsmotor och webbplattform (CMS)
Produktinformationssystem (PIM)
• Masterdata-system (MDM)
Digital strategi och customer experience management (CXM)

Ett digitalt ekosystem

Vi låter alla kanaler samverka i en helhet; ett digitalt ekosystem som vi kallar för Unified Commerce.

uc-vad-ar-uc-5

 

En leverantör med ansvar för helheten

Vi på Sigma kan leverera allt du behöver för din digitala handel och kunddialog, och vi tar gärna ansvar för helheten. På det viset kan vi också ta skapa systemgemensamma processer som annars är svåra att uppnå. Exempelvis Transpromo; där vi ger er en effektiv marknadskanal med möjlighet till kors- och merförsäljning i transaktionsdokument.

Vårt mål är att ge våra kunder en enklare och effektivare hantering, samt att ge våra kunders kunder en bättre upplevelse. Det gör vi genom att skapa Unified Commerce; ett ekosystem för digital handel och en sömlös upplevelse för alla inblandade.

Fredrik Axell

Vill du veta mer?

Fredrik Axell
Business Area Manager
fredrik.axell@sigma.se 
+46 730 700 156

Kontakta oss

Expect a better tomorrow

Sigma is a leading consulting group with an objective to make our customers more competitive. Our means is technological know-how and a constant passion for finding better solutions. We are 4,600 employees in fourteen countries. Sigma is owned by Danir, held by the Dan Olofsson family.

The Danir Group
CONTACT

Nexer/Sigma IT, Lindholmspiren 9, 417 56 Göteborg, Sweden info@sigma.se

Nu har Sigma IT blivit Nexer. Med digital spetskompetens skapar vi framtiden redan idag. Vi förvandlar visionära idéer till konkreta strategier. Som kund hos oss ligger du steget före