Samla all kommunikation på ett ställe

Önskar du en smart lösning för kommunikation med kunder, elever, medborgare eller andra grupper? Som dessutom ger bättre ordning och reda och överblick? Då är Unified Communication rätt för dig!

Det är en plattform som samlar all kommunikation i ett och samma gränssnitt, oavsett om det är sms, mail eller telefonloggning. Ni får en komplett översikt över alla meddelanden till en och samma person, vilket möjliggör mer effektiv hantering och reducerar både antal ärenden och antal personer som hanterar dem.

Enklare kundkontakt

Meddelanden till kund kan skapas manuellt från till exempel kundtjänst, men de kan också automatgenereras från olika system, som till exempel CRM-, order-, boknings- eller affärssystem. Unified Communication är en generisk plattform som kan appliceras på de flesta behov kopplade till kommunikation med kunder eller andra aktörer. Genialiskt, eller hur?

Snabb och säker kommunikation

Ibland är det viktigt att nå ut med information på ett snabbt och stabilt sätt. I skolorna behöver elever och föräldrar på ett enkelt sätt få realtidsinformation om läget för att kunna veta vad som pågår, vad som görs på skolan och vad eleverna ska göra. På samma sätt behöver elever och föräldrar kunna återkoppla och ställa frågor till skolan och lärarna.

Unified Communication

Unified Communication är en webbaserad tjänst för omnikanalkommunikation som samlar all kommunikation mellan din organisation och de ni vill kommunicera med på ett ställe. Meddelanden kan skapas automatiskt eller manuellt från olika system, men all utgående och inkommande dialog samlas i samma gränssnitt, vilket ger en översyn på all kommunikation med berörda personer.

Fredrik Axell_färg

Vill du veta mer om Unified Communication?

Fredrik Axell
fredrik.axell@sigma.se
+46 730 70 01 56