När snabb och säker kommunikation är nödvändig

I svåra situationer som den pågående Corona-pandemin, men ibland också i vardagen, är det viktigt att nå ut med information på ett snabbt och stabilt sätt. I skolorna behöver elever och föräldrar på ett enkelt sätt få realtidsinformation om läget för att kunna veta vad som pågår, vad som görs på skolan och vad eleverna ska göra. På samma sätt behöver elever och föräldrar kunna återkoppla och ställa frågor till skolan och lärarna.

STARTKLAR INOM EN VECKA

Vi har tagit fram en effektiv tjänst som kan hjälpa din skola med snabb och säker kommunikation när det är nödvändigt – Unified Communication. Inom en vecka kan du vara igång och ingen utbildning för att komma igång behövs då tjänsten är enkel att använda och administrera.

INSPELAT WEBINAR

Vi har hållit webinarer där vi visat tjänsten och hur Unified Communication kan användas i skolverksamhet för att snabbt och säkert sköta tvåvägskommunikation med elever, föräldrar och personal i skolan.

Meddelanden och svar i flera kanaler

Tjänsten är webbaserad och möjliggör både manuell och automatisk kommunikation med en enskild person, flera personer eller en större grupp. Kommunikationen kan ske med SMS, e-post, eller WhatsApp, och samma meddelande visas i alla enheter, oavsett kanal. Mottagarna kan sedan svara i den kanal de föredrar och svaren hanteras på samma ställe som utskicken. Du kan också se vilka personer som har fått vilken information.

Proaktivitet och service

Genom att pusha ut den mest nödvändiga informationen genom flera olika kanaler, ökar chanserna att nå samtliga elever, föräldrar eller lärare med relevant information – i realtid. Genom att hantera inkommande meddelanden i den kanal personen själv har valt, samt utifrån vilken information han eller hon fått visar du på din digitala närvaro, får kontroll över situationen och ger dessutom bästa tänkbara service.

Med Unified Communiation kan du informera en, flera eller alla skolelever i en klass, en lärare eller något annat urval, och därmed möjliggöra en effektiv proaktivitet och leverera önskat budskap – oavsett kanal.

Byggd för kriskommunikation

Reseföretaget TUI har samarbetat med Sigma sedan 2004. Tjänsten Unified Communication byggdes i direkt samband med tsunamin i Thailand 2004, då behovet av snabb, korrekt och effektiv informationshantering var avgörande. Sedan dess har tjänsten kunnat användas effektivt för kommunikation vid krissituationer, så som vid vulkanutbrottet på Island 2010 och nu senast, vid utbrottet av Covid-19 år 2020.

Unified Communication

Unified Communication är en webbaserad tjänst som samlar all kommunikation med en kund (eller annan aktör) i ett och samma gränssnitt, oavsett om det är sms, mail eller telefonloggning. Ni får en komplett översikt över alla meddelanden till och från en och samma person, vilket möjliggör mer effektiv hantering och reducerar både antal ärenden och antal personer som hanterar dem. 

Fredrik Axell_färg

VILL DU VETA MER OM UNIFIED COMMUNICATION?

Fredrik Axell
fredrik.axell@sigma.se
+46 730 70 01 56

Kontakta oss